Verdiende overwinning FC Lisse tegen Capelle

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

25 maart 2017 14:30

Annegarn, B.R.

Na een mooie reeks na de winterstop is Capelle van slag. Drie nederlagen op rij, waarin slechts één keer gescoord werd, brengen de Slotbewoners weer richting de onderste regionen. Kampioenskandidaat FC Lisse was vandaag een maatje te groot voor Capelle. Al in de 10e minuut kwam de thuisclub op voorsprong. Een vrije trap van uitblinker Martin van Eeuwijk werd door keeper Bradly van der Meer tot corner verwerkt. Uit deze corner kopte Sandin Avdic de bal op het hoofd van Boyd Stevens, die op zijn beurt het hoofd van Rik Vermeulen bereikte, die feilloos inkopte 1-0. Daarna kwam de beste fase voor Capelle met twee kansen op de gelijkmaker. In de 15e minuut ging Bram de Bruin alleen op het doel af en probeerde met een stiftbal keeper Brian van der Werff te passeren, wat mislukte. Toen enige minuten later Rutger de Bos de keeper niet kon passeren, kreeg in de rebound Tim Vincken de kans om de bal in het lege doel te schieten. Zijn inzet ging helaas naast het doel. Daarna voerde FC Lisse de boventoon en kreeg diverse grote kansen. Steeds stond keeper van der Meer in de weg. In de 37e minuut was er een 100% kans voor Vermeulen, die van dichtbij zijn schot gekeerd zag. Ook Rowdy van der Putten en van Ewijk zagen hun schoten gekeerd worden door de beste man aan Capelse zijde. Gedwongen door blessures van De Bos en Boris Letterie kwamen Quincy Oosterom en Carlo de Reuver binnen de lijnen. Het zou meer aanvallende impulsen hebben moeten opleveren, maar dat was niet te zien in het verdere verloop van de wedstrijd. Het enige echt gevaarlijke moment was er in de 50e minuut, toen Olaf van der Sande in de 16 op weg was naar het doel en op dubieuze wijze van de bal werd gezet. De verder uitstekend leidende scheidsrechter Bas Annegarn zag er echter geen strafschop in. Daarna waren er alleen nog kansen voor FC Lisse. Nadat Van der Meer een schot van Steven Oltshoorn had gekeerd, sloeg de thuisclub in de 55e minuut toe, toen een voorzet van rechts door Van der Putten in het doel werd getikt 2-0. Verdediger Roel de Goede kopte later in de 64e minuut nog uit een corner de bal net over. Vijf minuten later haalde Van Eeuwijk nog een keer uit, maar zijn schot raakte de bovenkant van de lat. Een kopbal van Oltshoorn werd door Gertjan Rotman van de lijn gehaald en tot slot keerde van der Meer in de 84e minuut opnieuw een schot van Oltshoorn. FC Lisse werd na deze overwinning gedeeld koploper en Capelle zal zich volgende week in de thuiswedstrijd tegen Quick Boys weer op moeten richten om niet echt in de problemen te komen. Er was één gele kaart voor Van der Putten, die na zijn doelpunt zijn shirt uittrok. Capelle: van der Meer, Jaliens, Karreman, Rothman, Letterie (46 Oosterom), de Bos (46 de Reuver), Kousemaker (82 van der Steen), Avdic, de Bruin, van der Sande, Vincken.