Capelle laat overwinning in blessuretijd glippen

Quick Boys 1

Jason Oost (intikker)
Kai Fens (schot)
Kai Fens (kopbal)
Robert Steemers
Gerard Aafjes
Delano a Cohen (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

1 april 2017 14:30

Augustin, B.

Quick Boys scoorde in de eerste minuut van de blessuretijd 2-2, wat overigens dik verdiend was gezien het wedstrijdbeeld. Quick Boys liet vanaf de aftrap zien met welke intenties zij naar Capelle waren gekomen en dat had in de 4e minuut al succes. Op de linkerflank snelde Jesse Driebergen ervandoor, zijn voorzet werd eenvoudig ingetikt door Jason Oost 0-1. In de 13e minuut weer een kans voor de bezoekers, maar het schot van Driebergen werd door Bradly van der Meer gestopt. Eén minuut later mocht Gertjan Rothman een vrije trap nemen. De inzet leek door iedereen gemist te worden, maar ineens dook Kai Fens op in de zestien en tekende de 1-1 aan. Rothman mocht in de 27en minuut weer een vrije trap nemen, die via de bovenkant van de lat achter het doel verdween. Daarna nam Quick Boys het initiatief over en creëerde diverse kansen. Delano à Cohen en Jason Oost zagen hun pogingen mislukken, waarbij Oost in een duel met Van der Meer de bal net naast het doel zag rollen. In de 41e minuut kon Driebergen van dichtbij vrij inkoppen, maar Van der Meer redde Capelle voor een achterstand. Even later schoot Milan Hoek op de paal, waarbij de terugspringende bal in de handen van de keeper belandde. De tegenaanval, die daaruit voortkwam, had Capelle op voorsprong kunnen brengen, maar Carlo de Reuver miste de grote kans. Na de rust kwam Capelle snel op voorsprong. In de 50e minuut mocht Rothman een corner nemen, die Fens onberispelijk inkopte 2-1. Dit was het sein voor Quick Boys om alles op de aanval te gooien onder leiding van de moeilijk van de bal af te zetten Oost. Capelle moest ver terug op eigen helft om de aanvalsdrift van de bezoekers te weerstaan. Toch had de thuisclub in de 61e minuut de wedstrijd kunnen beslissen. Een counter via Olaf van der Sande had de 3-1 kunnen betekenen, maar de ultieme voorzet naar een vrijstaande medespeler mislukte. Er kwamen weer kansen voor de bezoekers. Oost kopte in de 63e minuut net naast en acht minuten later tikte Van der Meer een schot van Gerard Aantjes over de lat. In de 84e minuut haalde de ingevallen Joey Klein de bal van de doellijn. Een doelpunt kon eigenlijk niet uitblijven en in de 91e minuut kwam dan ook de verdiende gelijkmaker. Het was een prima schot, dat door Delano à Cohen in het doel gedeponeerd werd. In de resterende blessuretijd kwam Capelle nog verder onder druk te staan, maar gescoord werd er niet meer. Wel was er in de 96e minuut nog een duel tussen Fens en Aafjes, dat de eerste een gele en de tweede een rode kaart opleverde, die de uitstekend leidende scheidsrechter Bram Augustin niet kon vermijden. Capelle: van der Meer, Dams, Karreman, Fens, Jaliens, Rothman (76 Kousemaker), Avdic, de Bruin (46 Oosterom), van der Sande, Vincken (58 Klein), de Reuver.