Capelle neemt punt mee uit Groningen

Jong FC Groningen 1

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

8 april 2017 15:00

Smit, N.B.

In een voor het publiek weinig aantrekkelijke wedstrijd bleef de 0-0 op het scorebord staan. Het eerste kwartier waren er geen noemenswaardige acties, die het vermelden waard waren. Pas in de 33e minuut was er van enige opwinding sprake, toen een kopbal van de net ingevallen Joey Kleijn door keeper Jan Hoekstra uit de kruising getikt werd. Jong FC Groningen had in die eerste helft slechts één mogelijkheid, toen een schot van Glenn Bijl net naast het doel verdween. Capelle had nog twee goede acties in huis. Bram de Bruin soleerde door de defensie van de thuisclub, maar zijn voorzet kwam eenvoudig in de handen van Hoekstra. In de 42e minuut nog een schot van Olaf van der Sande, wat tot corner werd verwerkt. Na de rust kreeg Capelle geen enkele kans meer om de score te openen. Jong FC Groningen daarentegen hadden wel de nodige kansen. In de 51e minuut werd een schot van Bijl tot corner verwerkt. Verder stopte Bradley van der Meer nog schoten van Jhurrey Margarita, Pier Veldman en Tim Waterink. Diezelfde Veldman schoot in de 86e minuut geheel vrijstaand nog over. Toen na vier minuten blessuretijd de uitstekend leidende scheidsrechter Nick Smit afsloot moesten beide ploegen genoegen nemen met één punt, waarmee trainer Winand van Loon tevreden was gezien de overige uitslagen. De komende twee thuiswedstrijden tegen Jong Almere City en Stedoco moeten Capelle definitief in veilige haven brengen, maar dan moet er aanvallend meer geboden worden dan vandaag. Er waren gele kaarten voor Postma, de Leeuw en Waterink allen van Jong FC Groningen. Capelle: van der Meer, Dams, Karreman, Fens, Jaliens, de Bos (86 Oosterom), Rothman (70 Vincken), Avdic, de Bruin, de Reuver (32 Kleijn), van der Sande.