Cruciale overwinning Capelle tegen Stedoco

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

22 april 2017 14:30

Kloet, M.J.

Met nog 3 wedstrijden te gaan heeft Capelle nu 6 punten voorsprong op Jong Almere City en 7 punten op Odin’59 en Stedoco en kan het zich nagenoeg veilig wanen. De wedstrijd begon curieus, want een ogenschijnlijk ongevaarlijke voorzet ging door de benen van keeper Ritchie Steinmann en belandde tegen de paal. In de 6e minuut maakte hij een schot van Joey Kleijn onschadelijk. Ook Stedoco kreeg een goede kans, want Ali Yilmaz zag zijn schot na een solo gekeerd worden door keeper Bradly van der Meer. Capelle was in deze fase de bovenliggende ploeg en was in de 15e minuut weer dichtbij een doelpunt, toen Kleijn na een voorzet van Tim Vincken net naast kopte. In de 18e minuut mocht Wilmer Kousemaker een vrije trap nemen, die via de lat over het doel ging. Dezelfde speler stond aan de basis van de verdiende openingstreffer. Een nieuwe vrije trap werd in de 28e minuut door Kleijn tegen de touwen gekopt 1-0. Daarna was het de beurt aan Stedoco om gevaar te scheppen. Eerst kreeg Yilmaz een kans en toen in de 32e minuut een bal niet goed werd verwerkt door de verdediging van Capelle schoot Giovanni Godeken vanaf een meter of 25 de bal in het doel 1-1. Twee minuten later dacht Bram de Bruin te scoren, maar via de keeper en de lat werd zijn schot uiteindelijk tot corner verwerkt. Toch kwam Capelle voor de rust nog op voorsprong. Een actie van de Bruin bracht in de zestien de bal bij Kleijn, die koelbloedig afrondde 2-1. Na de rust was er al snel weer een kans voor Capelle, maar Vincken zag zijn schot gestopt worden door keeper Steinmann. Capelle trok zich wat terug op eigen helft en liet Stedoco komen. Weliswaar gevaarlijk, maar Stedoco creëerde nauwelijks kansen. Die kwamen er wel voor Capelle. In de 60e minuut maakte de keeper van Stedoco een fout en Olaf van der Sande kon van dichtbij de bal in het lege doel schieten, maar opnieuw stond de paal een treffer in de weg. Dat had de beslissing kunnen en eigenlijk moeten zijn. In de 83e minuut weer een grote kans voor Capelle, toen Van der Sande Vincken vrij voor het doel zette, maar Vincken schoot de bal naast. Stedoco drong wel aan op de gelijkmaker, maar Van der Meer greep twee keer effectief in en nadat Van der Sande nog twee keer naast en over schoot, kwam er een einde aan deze wedstrijd, wat met luid gejuich en vreugde in het Capelse kamp ontvangen werd. Gelukkig was deze wedstrijd dus geen herhaling, die tegen Quick Boys en Jong Almere City 5 punten kostten. Gezien de stand kan Capelle de overige drie wedstrijden met vertrouwen tegemoet zien. De goed leidende scheidsrechter Menno Kloet gaf gele kaarten aan De Bruin en Karremans van Capelle en aan Buist, Yilmaz en Boom van Stedoco. Capelle: Van der Meer, Jaliens, Fens (65 Karreman), Rothman, Dams, Kousemaker, Avdic, De Bruin (70 de Reuver), Van der Sande, Vincken (84 Attobra), Kleijn.