Kansloze nederlaag gehavend Capelle tegen ASWH

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

29 april 2017 15:00

Winter, F.R. de

Trainer Winand van Loon miste vandaag maar liefst zes spelers. Burak Dogan, Rutger de Bos, Wilmer Kousemaker, Olaf van der Sande, Quincy Oosterom en Boris Letterie waren geblesseerd, waardoor er een geïmproviseerd elftal moest aantreden tegen het sterke ASWH. Toch had Capelle in de 8e minuut aan de leiding moeten komen. Op rechts ging de in de basis debuterende Festus Attobra ervandoor en zijn afgemeten voorzet bracht Joey Kleijn in scoringspositie, maar deze 100% kans werd tenietgedaan door doelman Stef Doedée. Twee minuten later stond Capelle op achterstand. Slordig uitgooien van Bradly van der Meer bracht de bal bij Peter de Lange, die Shabir Isoufi bediende, die op zijn beurt de bal in de bovenhoek krulde 1-0. In de 19e minuut weer een schot van Isoufi, dat nu gekeerd werd door Van de Meer. Voor de rust kreeg Capelle nog de kans op de gelijkmaker, maar het schot van Bram de Bruin werd door Doedée gestopt. Precies na een half uur passte Mels van Driel de bal in de voeten van de Lange, die opnieuw de bal doorschoof naar Isoufi, die met een hard en laag schot de bal in de linkerbenedenhoek knalde 2-0. Voor de rust kreeg ASWH nog drie kansen. Robert Olijfveld raakte het zijnet en de Lange zag zijn inzet gestopt worden. De derde kans was de mooiste. De Lange trok de bal voor en met een halve omhaal miste Jesper van den Bosch het doel op een haar na. Het bleef derhalve 2-0. Na de rust gebeurde er het eerste kwartier weinig. Alleen Gertjan Rothman schoot te zacht op het doel. Dat veranderde in de 64e minuut, toen de Bruin te zacht terugspeelde op keeper Van der Meer en Olijfveld er als de kippen bij was om de 3-0 aan te tekenen. Vier minuten later werd het nog erger. Een vrije trap van Stanley Husen verdween via de handen van de Capelle keeper in de bovenhoek 4-0. ASWH geloofde het verder wel en Capelle kreeg zowaar wat meer aandeel in het spel. Het leverde in de 76e minuut een tegendoelpunt op. Een steekbal van Rothman werd door Kleijn over keeper Doedée in het doel gewerkt 4-1. Het einde kwam voor Capelle als een verlossing. Het was eigenlijk niet verwonderlijk, dat het met zoveel invallers een moeilijke wedstrijd zou worden. Door deze uitslag is Capelle officieel nog niet veilig, maar met zes punten voorsprong en nog twee wedstrijden komt definitief behoud wel erg dichtbij. De uitstekend leidende scheidsrechter Frank de Winter hield de kaarten op zak en bijzonder was het deze middag, dat hij zowel de eerste als de tweede helft er geen extra tijd bijtrok, waar na overleg beide aanvoerders mee instemden.

Capelle: Van der Meer, Jaliens, Karreman, Fens, Dams (46. De Reuver), Rothman, Avdic, De Bruin, Attobra (64. Gomez Shee), Vincken (77. De Groot), Kleijn. ASWH: Doedée, Tieleman, Husen, Van Driel, van de Werp, Van den Bosch, De Lange (80. Nzojyibwami), Olijfveld, Verhoeve (75. Slotboom), Isoufi, Almeida (75. De Blok).