Capelle blijft na overwinning definitief in derde divisie

Harkemase Boys 1

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

6 mei 2017 14:30

Gast, T. de

Minimaal één punt had Capelle nodig om zich veilig te spelen. Het werden er drie, waardoor een moeizaam seizoen toch nog goed afliep voor de Slotbewoners.

Al in de eerste minuut was Joey Kleijn dichtbij het openingsdoelpunt, maar al liggend kreeg hij de bal niet voorbij keeper Erick Jansema. Harkemase Boys reeds in het bezit van een periodetitel kreeg daarna twee mogelijkheden. Klaas Schotanus en Matthijs Hardijk zagen hun pogingen over en voorlangs het doel verdwijnen. In de 14e minuut kwam Capelle aan de leiding. Na een gelukt eentweetje kwam Tim Vincken vrij voor het doel en schoof de bal in de linkerbenedenhoek 1-0. Capelle kon de voorsprong slechts vijf minuten vasthouden. Een voorzet van de rechterflank werd van dichtbij ingetikt door Heine Uuldriks 1-1. Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht tot de 32e minuut, toen Johnny de Vries een natrappende beweging maakte en mede op advies van de assistent-scheidsrechter met een rode kaart het veld moest verlaten. Het initiatief lag vervolgens bij de thuisclub. Rutger de Bos schoot naast, Olaf van der Sande zag een schot na een solo tot corner verwerkt worden en Gertjan Rothman en Tim Vincken zagen hun inzetten door de keeper gestopt worden. De rust brak dan ook met de gelijke stand aan.

Meteen na de rust had Capelle weer op voorsprong moeten komen. Een lange rush bracht van der Sande vrij voor de keeper, maar zijn 100% kans belandde op de paal. Ook Bram de Bruin kreeg een grote kans na een voorzet van Vincken, maar ook hij trof geen doel. In de 48e minuut zorgde Oebele Schokker voor een schokeffect, want zijn harde schot spatte tegen de lat uiteen. Vijf minuten later dacht Rothman te scoren, maar nu stond de doelpaal in de weg. In de 57e minuut kwam de thuisclub toch weer aan de leiding. Van der Sande brak op rechts door en stelde Kleijn in staat het vonnis te voltrekken 2-1. Harkemase Boys leek het verder wel te geloven en creëerde nauwelijks kansen. Alleen Henny Bouius ondernam nog een poging, maar zijn schot ging naast. Capelle daarentegen had nog wel kansen. In de 80e minuut schoof Van der Sande de bal in de voeten van de ingevallen Carlo de Reuver, die zijn kogel door keeper Jansema over de lat getikt zag worden. Tot slot was er dan nog een prachtige vrije trap van Rothman, die opnieuw door Jansema uit zijn doel gehouden werd. Harkemase Boys, dat inmiddels door de tweede gele kaart van Simon IJzerman nog maar met negen spelers op het veld stond, kreeg in de 90e minuut nog een vrije trap op de rand van de zestien, maar Bradly van der Meer verwerkte het schot tot corner. Meteen na het nemen van de corner floot de goed leidende scheidsrechter Tim de Gast voor het einde van de wedstrijd. Capelle had zijn verblijf in de derde divisie veilig gesteld en dat werd met luid gejuich gevierd.

Capelle: Van der Meer, Dams (75. de Reuver), Karreman, Fens (57. Jaliens), De Bruin (85. Oosterom), De Bos, Avdic, Van der Sande, Rothman, Vincken, Kleijn.