Onnodige nederlaag Capelle bij Jong FC Twente

Mannen, 1, 3e divisie A

26 augustus 2017 14:30

Vries, J.J.M.

Eén zwak moment van de verdediging en een buitenspeldoelpunt lagen aan de grondslag van deze nederlaag.

De eerste helft was de thuisclub de beter voetballende ploeg en kreeg het in de 13e minuut al de eerste kans. Delano Grootenhuis schoot de bal naar Jonathan Frimann, die de bal overtikte. Even later loste dezelfde speler een hard schot, dat door Bradley van der Meer tot corner verwerkt werd. De eerste kans voor Capelle kwam er in de 26e minuut, toen Angelmo Vyent zijn voorzet bij Olaf van der Sande bracht, die in vrije positie overschoot. Verder waren er geen uitgespeelde kansen meer en alleen een kopbal van Jari Oosterwijk scheerde nog de bovenkant van de lat en bij Capelle poogden Wilmer Kousemaker en Van der Sande nog doelman Jeffrey de Lange te verschalken, maar beide pogingen hadden geen succes.

Na de rust nam Capelle het heft in handen en waren Van der Sande en Sandin Avdic dichtbij een doelpunt. In de 50e minuut mikte Van der Sande na de voorzet van Vyent de bal voorlangs het doell en drie minuten later verdween een schot van Avdic voor Capelle net aan de verkeerde kant van de paal. De ommekeer kwam in de 69e minuut, toen na een afgeslagen corner de achterhoede van Capelle vergat in te grijpen en Oosterwijk van dichtbij kon scoren 1-0. Capelle ging op zoek naar de gelijkmaker en gaf daardoor Jong FC Twente ruimte. Invaller Ritchie Zinga stormde in de72e alleen op Van der Meer af, die Capelle in de wedstrijd hield. Ook invaller Rashaan Fernandes zag zijn inzet net naast gaan. Toch viel in de 85e minuut de tweede treffer. Joël Felix was de gelukkige, die in buitenspelpositie de 2-0 op mooie wijze aantekende. Capelle leek geslagen, maar kwam in de 87e minuut toch nog dichterbij. Marciano Simonis schoof de bal in de linkerbenedenhoek 2-1. Een slotoffensief leverde nog bijna de gelijkmaker op. Tim Vincken was twee keer dichtbij de gelijkmaker, maar het mocht niet zo zijn. Zo ging een verdiend gelijkspel aan de Capellenaren voorbij.

De prima leidende scheidsrechter Jerôme Vries uit Bunde gaf een gele kaart aan Bob Van kan van FC Jong Twente.

Capelle: Van der Meer, Dams (80 Simonis), Rothman, Jaliens, Letterie, Avdic, Kousemaker (80 Vincken), Van Lunteren, Van der Sande, Kalika (46 Van der Made), Vyent.