Geweldige comeback Capelle tegen Poortugaal

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Toen vlak na de rust Poortugaal op een 0-2 voorsprong kwam, geloofden nog weinig toeschouwers  op een goede afloop voor Capelle, maar tussen de 67e en 77e minuut wist Capelle drie keer te scoren en behaalde daardoor een verdiende overwinning.

verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Capelle startte voortvarend. Al in de 4e minuut werd een corner van Lars Bosscha van dichtbij net naast gekopt door Sander Fischer. Drie minuten later was Marlon Slabbekoorn dichtbij een doelpunt, maar zijn schot belandde op de paal. Ook Eric Jansen kraag zijn kans, maar zijn vrije trap ging in de 10e minuut naast het doel. Poortugaal kwam in het eerste kwartier niet in het stuk voor en bereikte nauwelijks de helft van Capelle. In de 19e minuut krulde Lars Bosscha de bal net over het doel en dezelfde speler zag in de 28e minuut zijn vrije trap door Jelle Pollemans ruim naast gekopt worden. In de 34e minuut leed Capelle balverlies op het middenveld en Poortugaal kon zijn eerste aanval opzetten. Uiteindelijk kwam Rick Nieuwveld vrij te staan voor het doel en hij liet de op het verkeerde been staande keeper Marc van Splunter kansloos 0-1. Het was volkomen tegen de verhouding heen.

4F1E6F6C-223E-407E-94FB-C991B67241C0.jpeg

Drie minuten later dacht Capelle op gelijke hoogte te komen, maar een doelpunt van Olaf van der Sande werd wegens buitenspel afgekeurd.

Na de rust een vrije trap voor Poortugaal en in de chaos, die daarna volgde wist Claudio Santos Silva Poortugaal in de 49e minuut op een 0-2 voorsprong te brengen. Een vierde nederlaag in een thuiswedstrijd werd een werkelijk dreiging.

C0E4D573-3A44-40FB-A651-6E1437637051.jpeg

Het had nog erger kunnen worden, toen in de
61e minuut een vrije trap van Nuno Andrade Vareila op de lat belandde. In de 62e minuut greep Trainer Ralph Kalkman in en bracht Bram van Eijk, Joseph Gonçalves en Marvin van der Made in het veld. Dat gaf nieuwe impulsen en dat werd duidelijk zichtbaar. In de 67e minuut onttrok Marlon zich aan de vijandelijke defensie en scoorde de aansluitingstreffer 1-2.

5E38D5DF-C388-44E0-9A33-9EAF46739329.jpeg

Zeven minuten later tikte Marvin van der Made de gelijkmaker achter keeper Dyron Bijl 2-2.

7C393703-9E21-4930-9C85-469B8E36E9AB.jpeg

Daarmee was de honger van Capelle nog niet gestild, want in de 77e minuut
 was het de beurt aan aanvoerder Lars Bosscha om met een prachtige schuiver in de rechterbenedenhoek Capelle op een 3-2 voorsprong te brengen.

70BDA23F-3BB1-45C9-A2CB-03543A5F3D22.jpeg

Een ongelooflijke ommekeer, die ook zo door de toeschouwers ervaren werd. Poortugaal trachtte daarna nog de gelijkmaker te produceren en was daar in de 83e minuut erg dichtbij. Na een vrije trap belandde de bal na een scrimmage tegen de paal, waarna keeper Marc van Splunter de bal in zijn handen kon nemen. Daarna speelde Capelle de wedstrijd professioneel uit en hield de kostbare drie punten in huis. De concurrentie liet ook geen punten liggen, zodat de voorsprong van twee punten op Rijnvogels gehandhaafd bleef.

F95895A0-A577-4164-829A-387CE72FCDAA.jpeg

Scheidsrechter Raymond Meilink, die een prima wedstrijd floot, gaf gele kaarten aan Rutger de Bos van Capelle en aan Sven Weeda, Rudy Spekman en Patrick Fernand van Poortugaal.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape (62 Joseph Gonçalves), Sander Fischer, Jelle Pollemans (81 Wesley Pollemans), Eric Jansen (62 Bram van Eijk), Rutger de Bos, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (62 Marvin van der Made), Olaf van der Sande (81 Ismaïl Yildirim), Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn.

Poortugaal: Dyron Bijl, Sven Weeda, Rudy Spekman (66 Desailly Sousa), Sven Breukhoven, Gerwin Lake, Shakur Zichem, Claudio Santos Silva (84 Adam Hassanin), Rick Nieuwveld, Patrick Fernand, Nuno Andrade Varela (66 Niels Groeneveldt), Marcel Varela Ribiera.