Capelle zet zegereeks voort tegen Scherpenzeel

Scherpenzeel

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Het werd zeker geen gemakkelijke overwinning. Zelfs niet toen Capelle de tweede helft met een man meer mocht spelen.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De wedstrijd afgelopen woensdag tegen NEC zorgde ervoor, dat Bram van Eijk, Rutger de Bos en Jeffrey Rijsdijk niet fit genoeg waren om te spelen. Daardoor maakte Floris de Blok zijn debuut als basisspeler in de linkerverdediging.

EE91C27A-8D09-4DE1-8EF2-817DDFECE66E.jpeg

Scherpenzeel laag op de ranglijst startte beter dan Capelle en kreeg in de 10e minuut de eerste kans. Tevfik Ceylan schoot hard op het doel, maar Marc van Splunter stopte de bal. Daarna kreeg Capelle een reeks corners en in de 15e minuut bij de vierde corner zette Marlon Slabbekoorn de bal voor en Wesley Pollemans kopte onhoudbaar in 1-0.

CF4F1EF9-A87A-45E4-B6D9-B99EA4E60E58.jpeg

Capelle begon meteen na het doelpunt aan een offensief met schoten van Marciano Pape en Joshua Kassels, die gestopt werden of over gingen. In de 23e minuut werd een geweldige aanval over veel schijven opgezet, die uiteindelijk bij Eric Jansen terecht kwam, die met een schuiver in de rechter benedenhoek doel trof, 2-0. Scherpenzeel was niet onder de indruk van deze achterstand en vier minuten later verkleinde het de achterstand met een doelpunt van Timo Jochemsen, 2-1. Één minuut later viel bijna de gelijkmaker. Floris de Blok gleed uit en Tevfik Ceyak leek te gaan scoren, maar Marc van Splunter voorkwam de gelijkmaker. Vlak voor rust was er een duel tussen Lars Bosscha en Ismaïl Ouaddouh, waarbij laatstgenoemde licht natrapte. Genoeg voor scheidsrechter Marcel Roeleveld om de rode kaart te trekken.

2866C048-3FB8-41A7-9A4E-C8C29352A06D.jpeg

Na de rust profiteerde Capelle snel van het overtal. In de 50e minuut werd Ismaïl Yildirim gevloerd in het strafschopgebied door Corné Davelaar. De strafschop werd door Yildirim benut en Capelle leek met de 3-1 voorsprong op rozen te zitten.

DB301CB0-9E9F-48E1-B9CB-795DD924B158.jpeg

Scherpenzeel stroopte de mouwen op en kreeg de bovenhand mede door erg slordig spel van Capelle. In de 69e minuut had dat succes. Met een half volley schot bracht Tevfik Ceyfar de achterstand terug tot 3-2. Scherpenzeel bleef met snelle counters op weg naar de gelijkmaker, maar dat duurde maar tien minuten. Toen ondernam in de 80e minuut Marciano Pape een solo, die hij bekroonde met het voor Capelle bevrijdende doelpunt: 4 -2.

D77650CB-5267-4838-9911-BDB5A8C4685F.jpeg

D1337E5E-B8AB-451D-9067-C52EB4B53717.jpeg

De strijd was gestreden en de overwinning was veilig gesteld.
Die had nog groter kunnen worden, want in de extra tijd waren er nog drie grote kansen. Marvin van der Made zag zijn hakbal tot corner verwerkt worden, Lars Bosscha zag zijn kopbal ook niet over de doellijn verdwijnen en Joshua Kassels raakte de paal. Het bleef bij 4-2 en daardoor bleef Capelle meedoen in de strijd om de eerste periodetitel. Rijnvogels heeft 22 punten. Zwaluwen (+15) en Capelle (+8) hebben 21 punten. Programma voor volgende week is Rijnvogels-Capelle en Scherpenzeel-Zwaluwen. Het wordt een spannende zaterdag.

Er waren gele kaarten voor Ismaïl Yildirim van Capelle en Corné Davelaar van Scherpenzeel.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Floris de Blok (40 Jelle Pollemans), Lars Bosscha, Ismaïl Yildirim (74 Joseph Gonçalves), Eric Jansen, Olaf van der Sande (74 Marvin van der Made), Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn.