Te krappe overwinning Capelle tegen Achilles’29

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Nauwelijks te tellen aantal kansen voor Capelle, maar slechts twee doelpunten, waarvan nog één uit een strafschop.

Verslag Hans Stofkooper.

In de eerste drie minuten al drie kansen. Eerst Joshua Kassels en daarna twee keer Joseph Gonçalves. In de 11e minuut viel toch snel het eerst doelpunt. Olaf van der Sande was met een kopbal de maker ervan 1-0. Achilles’29 werd ver teruggedrongen en kwam nauwelijks over de helft. In de 28e minuut een vrije kopkans voor Olaf van der Sande na een voorzet van Joseph Gonçalves, maar de bal ging over het doel. Twee minuten later kon van dichtbij Ismaïl Yildirim ook niet scoren, want ook nu verdween de bal over het doel. In de 35e minuut werd Joshua Kassels in het strafschopgebied onderuitgehaald en de toegekende strafschop werd door Sander Fischer in een doelpunt omgezet 2-0. Een grote overwinning lag in het verschiet, maar de realiteit bleek anders. In de 37e minuut kwam Lars Bosscha in scoringspositie, maar opnieuw ging de bal over het doel. Voor rust nog drie grote kansen. In de 44e minuut belandde een kopbal van Sander Fischer tegen de onderkant van de lat. In de blessuretijd schoot Joseph Gonçalves hard in, maar nu werd de bal van de doellijn gered door Isaac Quaye jr.  Even later schoot Olaf van der Sande nog hard in, maar opnieuw werd de onderkant van de lat geraakt. De rust brak dan ook aan met een teleurstellende 2-0 voorsprong.

Na de rust greep trainer Ralph Kalkman in. Marciano Pape, Eric Jansen, Joseph Gonçalves en Joshua Kassels werden vervangen door Rutger de Bos, Jeffrey Rijsdijk, Marlon Slabbekoorn en Jelle Pollemans. Aanvankelijk bleef het spelbeeld hetzelfde. In de 47e minuut keerde keeper Niek van Dijk een schot van Lars Bosscha. In de 51e minuut zette Marlon Slabbekoorn de bal goed voor, maar het laatste tikje werd niet gegeven. Één minuut later schoot Jeffrey Rijsdijk vrijstaand half raak. In de 58e en 63e minuut twee keer een kopbal van Wesley Pollemans, maar ook deze inzetten gingen over het doel. Tot ieders verassing scoorde even daarna Achilles’29. De achterhoede lette niet goed op en Noek Beers zette de 2-1 op het scorebord. Daarna kwam Cappelle nog maar één keer tot een grote kans. De net ingevallen Marvin van der Made kopte tegen de paal, maar daar bleef het uiteindelijk bij.

Rijnvogels en Feyenoord wonnen ook, waardoor Rijnvogels nu 61 punten heeft en Feyenoord en Capelle 59 punten hebben. ARC kan geen kampioen meer worden, maar heeft wel een periode evenals Zwaluwen. Op de laatste dag is theoretisch nog alles mogelijk, maar Rijnvogels heeft de beste papieren thuis tegen Zwaluwen. Feyenoord moet uit tegen het veilige Achilles Veen en Capelle moet naar DUNO, dat moet winnen om de nacompetitie te ontlopen. Feyenoord heeft ten opzichte van Capelle een voordelig saldo van drie doelpunten. Het belooft een spannend slot van de competitie te worden.

Scheidsrechter Bernard Elissen toonde de rode kaart aan official Bert Kersten van Achilles’29.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape (46 Jelle Pollemans), Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Lars Bosscha, Ismaïl Yildirim (63 Marvin van der Made), Eric Jansen (46 Rutger de Bos), Joseph Gonçalves (46 Jeffrey Rijsdijk), Joshua Kassels (46 Marlon Slabbekoorn), Olaf van der Sande.