3e overwinning op rij! JO10-2 verslaat ook VVOR

Prinsenlaan 991
3062CT
ROTTERDAM

Vorige week voor de wedstrijd tegen CKC had JO10-2 nog wat gastspelers nodig om de wedstrijd te kunnen spelen, maar voor de wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van VVOR was op Badri na iedereen fit. Met een heerlijk warm zonnetje en (hoe fijn is dat) veel ouders langs de kant hadden Melle, Guven, Lucas (de Kok), Damian, Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein en Wesley er duidelijk weer zin in. De eerste twee wedstrijden waren overtuigend gewonnen en dat smaakt naar meer...

jo10-2_18-9_3.jpg

Damin was in Rotterdam gelijk scherp als altijd en leidde zijn team binnen no time naar een 0-3 voorsprong. Een echte hattrick binnen een minuut of 10. De laatste overigens door voortreffelijk voorbereidend werk van Justin. VVOR kwam er aan het begin van de wedstrijd helemaalniet aan te pas, v.v. Capelle gaf de tegenstander geen enkele ruimte. Guven en Lucas hielden de deur achterin pot dicht en mocht er al eens een bal door komen, dan stond Melle zijn mannetje als vaste 'eerste helft keeper'. In de loop van de eerste helft sloop er toch wat onoplettendheid in de ploeg van Capelle. En eigenlijk vanuit het niets (en ook wel een beetje onnodig) kwam VVOR terug tot 2-3. Het was vervolgens onze spits die nog voor de rust orde op zaken stelde, zowel de 2-4 als de 2-5 kwamen van de voet van Damin. Het slotakkoord van de eerste helft was, onder toeziend oog van een zeer tevreden coach René, voor onze aanvoerder Damian, die knap de 2-6 binnen schoot.

jo10-2_18-9_2.jpg

Met een in de goal debuterende Wesley, die een prima tweede helft keepte, ging v.v. Capelle op jacht naar meer goals. Een prachtige vrije trap ging net over en ook de mooie afstandsschoten van Guven misten maar net de goal. Bij vlagen werd er ook net als in de eerste twee wedstrijden goed combinatievoetbal gespeeld, maar soms was het ook nog wat wennen na na de vele positiewisselingen in het team in de tweede helft. Maar Rein en Lucas groeiden net als Guven en Lucas (de Kok) in de eerste helft gedurende de wedstrijd uit tot robuuste verdedigers tegen de snelle aanvallers van de Prinsenlaan en Justin en Damian speelden zoals zij dat zo goed kunnen van box-to-box. Hoewel het eerst VVOR was die scoorde, was het daarna een prima 'getrainde' aanval via Lucas (de Kok) en Justin, die uiteindelijk Melle in de gelegenheid stelde de 3-7 binnen te schieten.

Het harde werken tijdens de trainingen van Cornelis, Jeremie en Rominhio betaalde zich uit. Kort daarna schoot namelijk Damin zijn 2e hattrick vol, 6 goals in een wedstrijd! Vervolgens ging het hard met de goals aan beide kanten. Na een prachtig afstandsschot van Lucas (de Kok) op de paal, kon Melle zijn 2e goal binnen tikken. Ook VVOR wist in totaal nog 4 keer te scoren, maar met de mooie en dik verdiende goal van Justin en de tweede goal van aanvoerder Damian, kwam de 3e overwinning op geen enkel moment in gevaar. Eindstand 7-11. Wederom een mooie overwinning voor Melle, Guven, Lucas (de Kok), Damian, Lucas (Groenendijk), Justin,Damin, Rein en Wesley.

Lukt het ook de volgende wedstrijd weer te winnen? We kijken in ieder geval alweer uit naar die volgende wedstrijd, volgende week thuis tegen DCV. Vast en zeker met evenveel spelvreugde als de eerste 3 duels van seizoen 2021-2022 en als het even kan met weer een overwinning. Melle, Guven, Lucas (de Kok), Badri, Damian, Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein en Wesley gaan dan voor vier op een rij!

Nog even onze doelpuntenmakers op een rij:
0-1 Damin (1)
0-2 Damin (2)