Zaterdagmiddag moest het gebeuren voor uw helden van Capelle 7.

SDV 3

19 februari 2022 12:30

C.G. Habermehl

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Zaterdagmiddag moest het gebeuren voor uw helden van Capelle 7. 12:30 stond de grote kraker tegen SDV op het programma, een van de twee grote concurrenten van Capelle 7 voor de titel. Met 1 punt voorsprong en 1 wedstrijd meer gespeeld voor SDV waren de belangen voor beide teams duidelijk. Dat resulteerde dan ook in een onverwachts volle kleedkamer van de groenhemden.

Iets later dan 12:30 begon de wedstrijd. Beide ploegen namen een afwachtende houding op, wat voornamelijk resulteerde in balbezit van Capelle op de eigen helft. Veel kansen werden niet gecreëerd, maar Capelle had wel enkele speldenprikjes in de eerste helft. Eenmaal kon Thomas aanleggen voor een schot van afstand, maar dat schot werd met moeite gekeerd. De rebound kon vanuit een lastige hoek niet verzilverd worden door Sven. Een paar minuten later leek JW aan te kunnen leggen vanaf 5 meter, maar de bal werd op het nippertje onderschept door een van de verdedigers van SDV. Achterin hielden Justin en Thomas de Zeeuw de boel dicht en hield Joerie huis. Met een ferme ingreep voorkwam hij dat een speler van SDV de middenlijn passeerde, en dat beloonde Habermehl met een gele kaart. In het vervolg van de eerste helft gebeurde er weinig, en dus gingen beide ploegen met een 0-0 de kleedkamer in.

De tweede helft begon hetzelfde als de eerste helft eindigde. Weinig kansen, veel spanning. Gelukkig voor Capelle stond er een zeer solide verdediging. De linksbuiten van SDV, door de spion van Capelle genoemd als beste speler van de competitie, zat diep in de zak van Ruubie, en op de rechterflank had ook Santje weinig te duchten van zijn directe tegenstander. Op het middenveld heerste Joey als vanouds met fysiek spel, iets wat de tegenstander niet zo leek te waarderen. Langzaam maar zeker drukte Capelle het overwicht nu ook uit in kansen. Benji was er tweemaal dichtbij met een schot van afstand, maar de keeper wist net redding te bieden. Als er vandaag nog een goal zou vallen zou het een doelpunt zijn voor de groenhemden, zo leek het. Toch liet het elftal de bank nog lang in spanning. Sterker nog, SDV leek een levensgrote kans te kunnen creëren door de spits richting Ronald te sturen. Gelukkig lette de verdediging goed op en konden ze het gevaar afweren door de buitenspelval toe te passen, wat ook goed opgemerkt werd door Loeloe. Kort daarna was het dan eindelijk raak voor de Capellenaren. Nati ontving de bal halverwege de helft van SDV en probeerde Thomas weg te sturen. Dit lukte niet, maar de bal werd zeer knullig uitverdedigd, en belandde toch voor de voeten van Thomas. Die dacht niet na, maar jaagde de bal laag in de lange hoek. De bevrijdende 1-0 was gemaakt, en Capelle was los. 10 minuten later zette Nati een mooie aanval op door Lars aan de buitenkant weg te sturen. Die gaf de bal laag voor, en Tilly gaf het beslissende zetje na een aanval uit het boekje. 2-0, en de wedstrijd was gespeeld. De inkt van het 2e doelpunt was nog nat, of er lag er alweer een in. Nati zette vanaf de aftrap meteen druk op de tegenstander en veroverde de bal. Deze werd in de diepte gestuurd naar Lars, en hij rondde koelbloedig af in de korte hoek. 3-0, en de wedstrijd was gespeeld. Max kon de schade voor de SDV’ers nog groter maken, maar vlak voordat hij uit kon halen floot Habermehl voor een vrije trap voor Capelle, vanwege een charge eerder in de aanval. Achterin kon Capelle rekenen op de heren Van Buuren (Joshua en Marco), die de 0 eruit wisten te slepen.

Een overwinning met een gouden randje. 3-0 tegen een directe concurrent, die geen kans heeft weten te creëren. Dat moest gevierd worden, en dat gebeurde dan ook in eetcafé Jofel, waar het bier ruimschoots vloeide. Nu een week rust voor Capelle. Welverdiend, maar ook ongewenst gezien de vorm waarin de helden nu verkeren. Over twee weken een nieuwe kraker op het programma, tegen de aartsrivaal CKC. Ook dan 3 punten pakken, en de platte kar is wel heel dichtbij.

Nb. De schitterende foto’s onder dit verslag en in het hiervoor gepubliceerde album zijn gemaakt door Annemiek van Dillen en uw eigen razende reporter Yosh. Voor de rest van de foto's, klik hier: Foto's gemaakt bij de wedstrijd Capelle 7 - SDV 3