SDV 3 - CAPELLE 7

Kralingse Zoom 100
3063NC
ROTTERDAM

Op deze fantastische zatermiddag stonden de mannen van Capelle 7 klaar voor de topper tegen SDV. De nummer 3 tegen de nummer 1, dus de belangen zijn vanaf het begin duidelijk. Toch kampt de koploper met een aantal personele problemen. Na de laatste wedstrijd mocht Thomas Wesselink de ziekenboeg versterken, en dus mocht Joey als ex-aanvoerder zijn taken voor 1 wedstrijd op zich nemen.

15:05 floot de scheidsrechter voor het begin van de eerste helft, en al zeer snel was het al raak voor Capelle 7. Nati brak door op de linkerflank en legde de bal voor. Deze werd door alles en iedereen gemist, en zo kon Santje bij de tweede paal vrij inschieten. Het was de opmaat naar een doelpuntrijke eerste helft. De tweede goal viel uit een corner voor de groenhemden. De corner belandde achter de tweede paal, maar Thomas de Zeeuw wist de bal terug voor de goal te volleren. Precies op die plek stond Justin klaar om tegen de bal aan te lopen, en zo kopte hij de tweede van de middag binnen. Kort daarna mocht Tilly de wedstrijd al heel vroeg beslissen, door in een een-op-een de 0-3 binnen te schieten. Ook de 0-4 liet niet lang op zich wachten, en weer was het Justin die binnen mocht schieten. Het hoogtepunt van de wedstrijd komt op naam van Santje, die bij de cornervlag zijn tegenstander uitspeelde en vanuit ogenschijnlijk onmogelijk hoek de bal over de keeper in het zijnet krulde. De 0-6 kwam op naam van Max, die rechtstreeks vanuit Dublin het veld op kwam. Ed, die de mannen van Capelle 7 weer mocht verblijden met zijn optreden, gaf de bal goed voor en Max tikte simpel binnen. Het slotakkoord van de eerste helft was voor Tilly, die op aangeven van Santje de 0-7 binnentikte.

Zo soepel als het de eerste helft liep, zo matig liep het in de tweede helft, mede door een gebrek aan motivatie aan Capelle-kant. Het begin was al slap, en zo bleef het eigenlijk de gehele tweede helft. Loeloe probeerde de mannen nog op scherp te zetten met een nuttige sprint en daaropvolgende overtreding, maar het mocht niet baten. Kort daarna werd het 1-7. De gezapige tweede helft werd nog een beetje verlicht dankzij een hattrick van Santje, maar daar bleef het wel bij. Ronald mocht een kwartier optreden als spits van Capelle 7, nadat hij al weken smeekt om een plekje in het veld. Een succes werd dat niet, getuige het tegendoelpunt dat meteen viel bij reservekeeper Sven (onhoudbaar in de korte hoek) en de megakans die Ronald niet in het doel wist te werken. 2-8 was de einduitslag tegen SDV, de nummer 3 op de ranglijst. Voorlopig blijft Capelle dus nog wel even bovenaan staan, volgende week is het zaak het gat van 3 punten op Feyenoord te behouden uit tegen Barendrecht.