Superspannende 1e wedstrijd in fase 4 voor JO10-2

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Regelmatig zijn de buren van DCV dit seizoen de tegenstander van JO10-2. De enige wedstrijd in fase 3 was dan ook in Krimpen (2-10 winst) en in de laatste fase van het seizoen is DCV zelfs 3x de tegenstander. Net als in fase 3 JO10-4 en deze zaterdag (en later in deze fase ook nog uit) JO10-3. Melle, Guven, Lucas (de Kok), Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Badr, Rein, Wesley en Damian hebben in de vakantieperiode geoefend tegen VV Capelle JO9-1 en een van de lessen uit die wedstrijd was nogmaals: wakker zijn vanaf het eerste moment. Want ook eerder dit seizoen stonden de jongens in het begin soms wat te slapen...

Nou helaas was dat dit keer niet anders, want binnen no time stond het 0-3 voor de bezoekers. Pas in de allerlaatste minuut van het eerste kwart deed vv Capelle wat terug. Damin schoot de bal net voor de eerste korte pauze (sorry DCV maar het was écht nog binnen de tijd) een eerste keer tegen het net. Dat was het startsein om daarna -onder aanvoering van aanvoerder Guven- de mouwen als vanouds op te stropen en vol gas de opgelopen schade te herstellen. Het was Damin die ook de 2-3 binnen schoot en vervolgens na een mooie combinatie met een prachtige boogbal Damian die de 3-3 op het scorebord zette. Daarna waren het de buren van DCV die echter weer op voorsprong kwamen, 3-4.

In deze fase van de wedstrijd liet JO10-2 weer zijn beste voetbal zien. Mooie combinaties, hard werken en veel plezier. Met Lucas (Groenendijk) in de tweede helft in de goal, bikkelden aanvoerder Guven en Lucas (de Kok), afgewisseld met Badr, als vanouds tegen de spitsen van DCV. Rein stond als verdedigend blok op het middenveld en veroverde vele ballen, zoals ook Damian en Justin hard werkten, passes gaven en kansen creëerden. Voorin stichtten Wesley, Melle (paal/lat stonden succes in de weg) en Damin voor het nodige gevaar.

Na zeer goed inzicht van Justin, die de bal liet lopen, schoot verdediger Lucas (de Kok), net als in de oefenwedstrijd tegen JO9-1, van grote afstand raak! Door de benen van de Krimpense doelman vloog de 4-4 tegen de touwen. Met nog een kwart wedstrijd te gaan waren de spelers en de coaches Ruben (dank voor de hulp!) en René ervan overtuigd dat de overwinning binnen handbereik was. Na een prachtige pass van Melle, die de eerste helft als altijd het Capelse doel verdedigde, kon Damin zijn hattrick voltooien. Maar het mooiste had de spits voor het laatste bewaard, na het indribbelen na een uitbal schoot Damin de bal van enorme afstand met een prachtige boog over de DCV-keeper.... een mooie 6-4 tussenstand vlak voor tijd. De Krimpenaren maakten het -zoals binnen de wedstrijd paste- weer spannend door de 6-5 te scoren, waardoor het enorm spannend bleef tot het einde van de wedstrijd. Maar de nipte overwinning werd over de streep getrokken, knap terug gekomen jongens, mooie overwinning!

In fase 4 staan er gelukkig nog veel wedstrijden op de planning, dus daar kijkt iedereen naar uit. Volgende week gaan Melle, Guven, Lucas (de Kok), Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Badr, Rein, Wesley en Damian op bezoek in Rotterdam bij VVOR... en over een paar weken spelen we graag weer (2x) tegen DCV. We kijken er naar uit!

Onze doelpuntenmakers nog even op een rij:
1-3 Damin (1)
2-3 Damin (2)