Mooie teamprestatie JO10-2 tegen DCV

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Melle, Guven, Lucas (de Kok), Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein, Wesley en Damian hadden er na de onnodige nederlaag van vorige week veel zin in om er tegen de leeftijdsgenoten van DCV JO10-4 weer een mooie wedstrijd van te maken. DCV is de tegenstander die we dit seizoen het meeste tegen komen en de wedstrijden zijn altijd leuk en doelpuntrijk. Zou dat vandaag ook het geval zijn?

De coaches aan beide kanten hadden er ook veel zin in en ondanks de winterse omstandigheden bij de aftrap van de westrijd, brak het zonnetje al snel door. Het wisselen van posities was de jongens goed bevallen, dus ook tegen DCV werd er flink gerouleerd. Met in de 1e helft een verrassende keeper. Damian trok de eerste helft de keepershandschoenen aan en keepte een verdienstelijke 1e helft. Na rust was het de beurt aan de jarige Melle die deze wedstrijd als aanvoerder het witte veld opstapte.

Maar even terug naar het begin... op een wit veld dus, leek het geen doelpuntenfestijn te worden... de bal wilde er aan beide kanten niet in. Maar in de 8e minuut was het Damin die de score toch opende en daarna ook nog voor de kleine pauze de 2-0 binnen schoot. Na het signaal voor de kleine pauze was het Damin die ook de 3-0 leek te scoren, maar eerlijk is eerlijk, het was al tijd... Net na de kleine pauze was het de jarige Melle die alleen op de keeper afliep, maar die redde nog knap voor de Krimpenaren. Even later schoot Melle de bal die als voorzet bedoeld leek in één keer in het doel, 3-1. Na de 2e goal van DCV, waarbij de bal via een Capelle-been ongelukkig het doel trof, was het aanvoerder Melle die na een mooie pass van Lucas (de Kok) ook de 4-2 binnen knalde. Zijn tweede al, en dat op zijn verjaardag! Net voor de rust kwam DCV sterk terug en werd een ruststand van 4-4 genoteerd. Wederom een doelpuntrijk treffen tussen Capelle en Krimpen dus.

Rein heeft z'n draai op het middenveld gevonden en Justin en Wesley mochten het eens als verdediger proberen. Ook Lucas (Groenendijk), de aanvoerder die vorige week zo voorop ging in de strijd en deze week ook al zijn verjaardag vierde, deed daar ook regelmatig goed werk. De Slotbewoners speelden echt als een team, met veel goede passes en afgespeelde ballen voor de goal. En de mouwen opstropen waar het nodig was, zoals op de training geoefend deze week.

De tweede helft. Met de verdedigers Guven en Lucas (de Kok) op het middenveld vloog vv Capelle uit de startblokken. Hoewel Guven graag wilde scoren en net het geluk niet had dat de bal doel trof, schoten achtereenvolgens Damin, Justin en na weer een mooie pass van Lucas (de Kok) Damin raak: 7-4 bij de laatste kleine pauze. Na de 7-5 was het Damin die een van z'n vele assists gaf, waaruit ditmaal Damian de 8-5 scoorde. Na een harde knal van Guven op de paal (het geluk ontbrak net weer), was het DCV die uit de tegenaanval scoorde. Toch was het weer een goal van Justin en eentje van Wesley die de dubbele score op het bord zetten: een mooie 10-6 overwinning!

Melle, Guven, Lucas (de Kok), Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein, Wesley en Damian gaan volgende week, dan hopelijk met ook Badr er weer bij, op bezoek bij CKC. De wedstrijd erna is DCV weer onze tegenstander. We kijken er alweer naar uit!

Onze doelpuntenmakers nog even op een rij:
1-0 Damin (1)
2-0 Damin (2)