Onverdiende nederlaag Capelle tegen Achilles Veen

Groeneweg 4
4264RN
VEEN

Capelle is het vandaag niet gelukt om te scoren ondanks een groot overwicht in de tweede helft met legio kansen en maar liefst 17 corners.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Het werd een wedstrijd, die onder invloed stond van een stormachtige wind, die dwars over het veld stond. Goed voetbal was daardoor niet mogelijk. De bal waaide alle kanten uit en de spelers wisten niet waar hun passes terecht kwamen.  In de eerste helft gebeurde er nauwelijks iets opwindends. Er waren slechts twee mogelijkheden voor Capelle. In de 4e minuut kwam Joshua Kassels op rechts door, maar zijn schot scheerde via de bovenkant van de lat over het doel. In de 13e minuut een kans voor Jeffrey Rijsdijk, maar zijn schot ging ver naast. Achilles Veen had in de eerste helft eigenlijk geen enkele doelrijpe kans, zodat de rust dan ook met een 0-0 stand aanbrak.

DA83B887-309B-481E-9138-056ACAE69303.jpeg

6E305EF3-C326-4EE4-B5C1-92767FA4DCCD.jpeg

De tweede helft zou heel anders verlopen. Capelle ging wat beter om met de omstandigheden
en zette Achilles Veen vast op eigen helft. Capelle kreeg kans op kans. In de 49e minuut een omhaal van Dennis van der Heijden, die over het doel ging. Een minuut later kon Jens Verschuren namens de thuisclub inschieten, maar de bal ging naast het doel. In de 56e minuut werd een vrije trap van Bram van Eijk gestopt door keeper Jorn Wagener en dat was niet zijn laatste redding. In de 57e minuut kwam Wagener uit zijn doel en kopte de bal voor de voetenvan Joshua Kassels, die de bal richting het lege doel schoot, maar verdediger Daan Wensinkhaalde de bal net voor de doellijn weg. In de 59e minuut weer een tegenstoot van Achilles Veen. Fabian Korporaal kwam oog in oog te staan met Marc van Splunter, die de situatie redde. Daarna was Capelle vele malen kansrijk. In de 62e minuut de grootste kans voor de na rust ingevallen Olaf van der Sande. Eerst schoot hij tegen de keeper op en de rebound kopte hij vrijstaand over. Daarna volgde vier reddingen van keeper Jorn Wagener.

E6B2EE81-AFB1-437B-BB72-B200DFED9CCD.jpeg

In de
65e minuut na een schot van Bram van Eijk. In de 68e minuut na een schot van Joshua Kassels. In de 70eminuut na een schot van Jeffrey Rijsdijk en in de 71e minuut na een schot van Dennis van der Heijden. Zoals zo vaak in het voetbal kreeg Capelle de deksel op de neus in de 72e minuut. Na de 4e corner kwam Jari Koenraat op links vrij voor het doel en beheerst bezorgde hij Achilles Veen de 1-0 voorsprong.

DF5389C0-0A6B-46B9-9AA1-9E747A691CAF.jpeg

Capelle zette alles op alles, maar kreeg nog
één grote kans. In de 86e minuut schoot Bram van Eijk hard op het doel, maar opnieuw keerde Jorn Wagener het schot, dat voor de voeten van Dennis van der Heijden belandde, die echter hoog over schoot. De nederlaag tekende zich af en tot overmaat van ramp kreeg in de extra tijd Veron Knol nog een rode kaart na een overtreding op Jens Verschuren.

B154EFBF-0E70-46F9-B4C1-FF689B373EAD.jpeg

De teleurstelling bij Capelle was groot. In plaats van de achterstand op Kloetinge terug te brengen tot drie punten zijn het nu zes punten geworden.

2FFD2E15-A416-4B44-BBF2-06BBAC408B89.jpeg

Scheidsrechter Matthijs Jobse gaf gele kaarten aan Joshua Kassels en Marlon Slabbekoornvan Capelle en aan Justin Beemsterboer en assistent trainer Jean Philip Becht van Achilles Veen. Een rode kaart was er voor Veron Knol van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Veron Knol, Bram van Eijk,Rutger de Bos, Joshua Kassels, Jeffrey Rijsdijk, Dennis van der Heijden, Adaïr Vega Lopes (46 Olaf van der Sande), Marlon Slabbekoorn (86 Jelle Pollemans).