Benauwde zege Capelle tegen ’s-Gravenzande

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Na 83 minuten keek Capelle nog tegen een achterstand aan, maar bij het laatste fluitsignaal was toch de overwinning tot stand gekomen.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De wedstrijd begon met twee afwachtende ploegen. Het duurde tot de 14e minuut, voordat er iets spannends gebeurde. Het was echter meteen raak. Oud Capelle speler Joseph Gonçalves ondernam een solo en rondde perfect af in de linkerbenedenhoek 0-1.

74CF80DF-08D0-467F-8255-CE07AFAB394E.jpeg

Pas na twintig minuten
kwam Capelle gevaarlijk opzetten. Een pass van Joshua Kassels bracht Ryan Purvis in stelling, maar keeper Edgar Leerdam voorkwam een treffer. In de 26e minuut opnieuw een voorzet van Joshua Kassels. Olaf van der Sande had de bal voor het inschieten, maar doordat een verdediger de bal iets van richting veranderde, raakt van der Sande de bal verkeerd. Capelle bleef het meeste balbezit houden, maar ’s-Gravenzande was twee keer gevaarlijk In de counter. Twan van Meerten Kreeg een enorme kans In de 39e minuut, maar Mark van Splunter redde subliem. Even later schoot Yuri Westhoff naast het doel. Op slag van rust weer een kans voor Joshua Kassels, maar nu kon keeper Edgar Leerdam het gevaar keren.

CA46581B-ACB1-429B-857D-03A8581894A2.jpeg

Na de rust startte Capelle met een offensief. Dennis van der Heijden schoot in de 47e minuut vrijstaand naast en over. Twee minuten later de enige kans van ’s-Gravenzande in de tweede helft. Frank Broos kreeg die kans, maar opnieuw was Marc van Splunter de reddende engel. Daarna bleef Capelle het initiatief houden, maar echt grote kansen bleven aanvankelijk achterwege. Trainer Ralph Kalkman besloot laatste man Sander Fischer in de spits te posteren, waardoor er nog meer aanvalsdruk moest komen. In de 70e minuut een kans voor Olaf van der Sande en in de 78e minuut een grote kans voor invaller Jeffrey Rijsdijk, maar beiden troffen geen doel. In de 83e minuut de zevende corner voor Capelle, die achter Sander Fischer terecht kwam. Met een ongelooflijke omhaal met zijn hak en via de onderkant van de lat belandde de bal in het doel 1-1.

BC6DCDAD-0B8C-4D34-8D02-28F2DBBBF3FE.jpeg

Het was het sein voor Capelle om er nog een schepje bovenop te doen en het geloof ontstond om toch nog de drie punten binnen te slepen. In de extra tijd was het opnieuw Sander Fischer, die dicht bij een doelpunt was, maar zijn inzet ging voorlangs. In de 92e minuut kreeg Olaf van der Sande de bal op links. Hij draaide om zijn as heen en schoot de bal onberispelijk in het doel 2-1. Het was een ouderwetse van der Sande goal. Grote vreugde bij de thuisclub, die gezien het spelbeeld de overwinning zeker verdiende.

78D391CB-CBC5-4207-86D3-DEAE8041BEEF.jpeg

CA815ABF-4FE1-4525-A644-A8A3854976F2.jpeg

De uitstekend leidende scheidsrechter Thijs Dogterom gaf gele kaarten aan Eric Jansen van Capelle en aan Yuri Westhoff en Sil van Ooijen van ’s-Gravenzande.

E3E5ED98-BE52-471E-AE6D-202A1C37C4C5.jpeg

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Jelle Pollemans, Rutger de Bos (76 Jeffrey Rijsdijk ), Ryan Purvis (63 Eric Jansen ), Marlon Slabbekoorn (76 Floris de Blok), Joshua Kassels (63 Lars Bosscha), Dennis van der Heijden, Olaf van der Sande.

’s-Gravenzande: Edgar Leerdam, Rick Boers, Pascal Broch, Bram Sommeling, Daan van Unen, Roy van Beek (85 Bas Angelo Zwirs), Roy Vermolen (77 Jordi Klepke), Twan van Meerten, Joseph Gonçalves (69 Sil van Ooijen), Frank Broos (69 Nick Ruigrok), Yuri Westhoff (85 Bas Sommeling).