Capelle en Smitshoek houden elkaar doelpuntloos in evenwicht

Smitshoek

Lorenzo Braaf
Jelmer van Leeuwen
Crescendo van Berkel
Danilo Alkema
Luigi Bruins
Crescendo van Berkel
Marvin van der Made
Luc Delmee

4e Divisie A

1 oktober 2022 14:30

S. Smit

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Capelle herstelde zich van de zware nederlaag van vorige week, maar kon toch geen drie punten bijschrijven.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

3A8BB7F7-CFDD-4944-90CA-9F02C488CA3C.jpeg

Het begin van de wedstrijd was voor Smitshoek. In de 4e minuut zette Ryan Koolwijk de bal voor en Danilo Alkema kopte over en naast. In de 10e minuut een kans voor dezelfde speler, maar nu hield Marc van Splunter de inzet. In de 15e minuut zette Joshua Kassels de bal voor, maar de bal verdween net naast het doel. Vervolgens weer de beurt aan Smitshoek. Marvin van der Made intussen topscorer in de hoofdklasse A met 6 doelpunten zag in de 16e minuutzijn schot gepakt worden door Marc van Splunter. Zes minuten later stopte hij een schot van Jelmer van Leeuwen.

2113618A-B1B8-4517-9230-6791E7883C83.jpeg

Het eerste schot van Capelle kwam pas na 23 minuten. Dennis van der Heijden was de schutter, maar het werd een makkelijke prooi voor keeper Michael Termijn. Één minuut later brak Olaf van der Sande door, maar zijn schot ging hoog over. Voor de rust voor beide teams nog mogelijkheden, maar Marvin van der Made en Dennis van der Heijden zagen hun pogingen mislukken.

8C052A79-4BF2-4F2A-B623-F7F1445DA09B.jpeg

Na de rust gebeurde er in het eerste kwartier weinig. Pas in de 56e minuut de eerste doelpoging. Opnieuw stopte Marc van Splunter een schot van Marvin van der Made. In de 60eminuut viel Ali Ulusoy in en een minuut later loste hij een fabelachtig schot richting de kruising, maar Michael Termijn redde spectaculair.

9CA8007C-83E8-453F-B609-1F445B487763.jpeg

In de 68e minuut kreeg Nino Urban de kans om de score te openen, maar de Capelle keeper redde opnieuw. In de 78e minuut ging dezelfde speler alleen op het doel af, maar zijn inzet ging naast. Nino Urban kreeg nog een kans, maar nu schoot hij hoog over. In de 85e minuut moest Ali Ulusoy geblesseerd het veld verlaten. Dat was hem al eerder als invaller overkomen. Toen duurde zijn invalbeurt slechts vier minuten. Omdat trainer Ralph Kalkman al zijn veldspelers al had gewisseld, moest reserve doelman Ard de Vries als veldspeler het veld in.

72A0E44B-5016-4CB6-806D-4F0D27944A3C.jpeg

De laatste kans in de wedstrijd was voor Ryan Koolwijk, maar zijn schot was te zacht om uitblinker Marc van Splunter in verlegenheid te brengen. De wedstrijd eindigde dan ook, zoals hij begonnen was 0-0.

De uitstekend leidende scheidsrechter Stan Smit gaf gele kaarten aan Lorenzo Braaf en Crescendo van Berkel beiden van Smitshoek.

3CE4079E-8058-4AAA-8F3F-D0CDD8A86DDD.jpeg

Capelle: Marc van
Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Jelle Pollemans (74 Eric Jansen), Rutger de Bos, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (60 Ali Ulusoy (85 Ard de Vries), Dennis van der Heijden (74 Ryan Purvis), Joshua Kassels (74 Marlon Slabbekoorn), Olaf van der Sande.

Smitshoek: Michael Termijn, Jochem van de Biggelaar, Emilio Samsey, Ryan Koolwijk, Marvin van der Made (85 Luc Delmee), Danilo Alkema (66 Luigi Bruins), Peter Verhoeve, Nino Urban, Jelmer van Leeuwen (66 Crescendo van Berkel), Lorenzo Braaf, Elson Rosario Almeida.