Eclatante overwinning Capelle tegen Nieuwenhoorn

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Capelle speelde vanmiddag één van de beste wedstrijden van het seizoen tegen een ambitieus Nieuwenhoorn, dat de leiding had in de derde periode. De achterstand op leider Kloetinge bleef drie punten, maar in het doelsaldo deed Capelle goede zaken.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Capelle had een droomstart. In de tweede minuut brak de opnieuw uitstekend spelende Ryan Purvis op rechts door en zijn afgemeten voorzet werd door Dennis van der Heijden onberispelijk ingekopt 1-0. Drie minuten later eenzelfde scenario. Nu kwam de voorzet van Joshua Kassels en weer stond Dennis van der Heijden op de goede plaats en kopte Capelle naar een 2-0 voorsprong.

C65491C3-2CC0-48B8-886A-BB8E8EADFEA6.jpeg

Ongekend wat betreft Capelle, maar zo’n begin was van tevoren niet gepland. Capelle bleef aandringen en in de 14e minuut kopte Adaïr Vega Lopes na een corner van Lars Bosscha net naast het doel. Nieuwenhoorn was daarna van de schrik bekomen en kreeg wat meergrip op het spel. In de 18e minuut had dat tot een tegentreffer kunnen leiden. Aanvoerder Delano à Cohen kon vrij inkoppen vanaf de rand van de zestien, maar keeper Marc van Splunter redde weer op sublieme wijze.

AAC358CB-A058-492A-8FC9-3EBE8820E4BF.jpeg

Capelle werd teruggedrongen op eigen helft en met verzorgd voetbal kreeg Nieuwenhoorn de overhand. Toch leverde dat slechts één kans op voor de bezoekers. In de 26e minuut werd een hard schot van Lukas Hamann teniet gedaan door Marc van Splunter. De rust brak dan ook aan met vroeg verkregen voorsprong van Capelle.

De tweede helft zou heel anders verlopen. Capelle nam vanaf het begin het initiatief en zette Nieuwenhoorn vast op eigen helft. In de 47e minuut de eerste kans, toen Dennis van der Heijden voorzette en Joshua Kassels net over kopte. Even later de enige kans voor Nieuwenhoorn in de tweede helft, maar Melvin Winterberg schoot naast. Daarna was het eenrichtingsverkeer. In de 54e minuut een uitbraak van Bram van Eijk, maar zijn schot ging voorlangs. Twee minuten later kwam Dennis van der Heijden op de rand van de zestien in vrije schietpositie en met een droge knal voltooide hij zijn hattrick en zette Capelle op een  3-0 voorsprong.

22C9A8F2-73D7-4B37-B622-464CA779F20D.jpeg

In de 62e minuut werd Ryan Purvis in stelling gebracht, maar zijn schot ging net over. Drie minuten later kreeg Capelle aan de rechterkant van het strafschopgebied een vrije trap. Eric Jansen zette zich achter de bal en schoot de bal laag in de linkerbenedenhoek tegen de touwen 4-0.

F72F816F-F450-45CB-A3C2-9B3972E957D8.jpeg

A27AC7A6-5F05-4682-A93D-E8F3DE157399.jpeg

Daarmee was de koek nog niet op. In de
85e minuut opnieuw een mooi uitgespeelde aanval van Capelle. Bram van Eijk zette de bal voor en aanvoerder Lars Bosscha kopte de 5-0 op het scorebord.

38739B38-1423-4994-B514-27B3BC0E418C.jpeg

Exact na 90 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter Shona Shukrala voor het eindsignaal. Omdat ook Kloetinge won, blijft de achterstand drie punten, maar in doelsaldo heeft Capelle nog maar twee doelpunten achterstand op de koploper. Het belooft nog een spannend slot te worden.

Er waren gele kaarten voor Eric Jansen en Adaïr Vega Lopes van Capelle en voor Delano à Cohen van Nieuwenhoorn.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk,Ryan Purvis (76 Veron Knol), Lars Bosscha, Eric Jansen (83 Matthew Jones), Dennis van der Heijden (83 D’Angelo Havertong), Adaïr Vega Lopes (63 Marlon Slabbekoorn), Joshua Kassels.

Nieuwenhoorn: Mike van de Wijngaart, Frank Molendijk (65 Mike van de Ruit), KayoRenwarin, Frank de Regt, Gregory Paula (65 Jeroen van der Wal), Melvin Winterberg, Dimitri Gomes Almeida, Roeland de Bruijne, Luke Corver, Lukas Hamann, Delano à Cohen.