Verdiende nederlaag Capelle in en tegen Goes

Geldeloozepad 1 f
4463AJ
GOES

Het werd weer een wedstrijd met twee gezichten. De eerste was één van de betere van Capelle, maar de tweede helft stelde het spel van Capelle niets meer voor.

Verslag Hans Stofkooper.

De eerste kans was er voor Goes, toen aanvoerder Daniël Wissel op het doel schoot, maar zijn schot was te zacht om Marc van Splunter te verrassen. In de 11e minuut leek Capelle op voorsprong te komen, toen Joshua Kassels een vlammend schot afleverde, maar doelman Matthew Lentink redde op spectaculaire wijze. Capelle kreeg de overhand en Goes moest achteruit. Alleen er kwamen geen gevaarlijke aanvallen tot stand. In de 35e minuut maakte Ryan Purvis hands net buiten het strafschopgebied. De vrije trap werd door Erwin Franse hard ingeschoten tegen het lichaam van Lars Bosscha. In de 42e minuut ging een fantastische actie van Ryan Purvis vooraf aan de openingstreffer van Capelle. Hij passeerde zeker vijf spelers en legde de bal toen breed op Joshua Kassels, die de bal richting het doel schoot. Via een laatste tikje van Olaf van der Sande verdween de bal in het doel 0-1. De laatste actie in de eerste helft was voor Goes. Na een corner van Steven Smulder kopte Wout de Engelsman net naast.

FC8F99F0-B42D-4081-A6E8-B7123D3D2595.jpeg

De tweede helft
begon dramatisch voor Capelle. In een totaal ongevaarlijk situatie maakte Wesley Pollemans hands in de zestien. Het gevolg was een terechte penalty, die feilloos werd benut door Daniël Wissel 1-1. Capelle moest zich terugtrekken onder de druk van Goes. In de 59e minuut produceerde Goes een schitterende aanval, die met een schuiver in de rechterbenedenhoek werd afgerond door Daniël Wissel 2-1. Capelle stelde er in de volgende minuten weinig tegenover. Allen een schot van Dennis van der Heijden was het vermelden waard, maar zijn schot ging over en naast. In de 67e en 68e minuut twee fantastische reddingen van Marc van Splunter. Eerst schoot Joshua Kassels bijna in eigen doel en vervolgens redde hij na een poeier van invaller Francis Kabwe Manengela. De definitieve klap kwam er in de 82e minuut. Na een vrije trap werd Renzo Roemeratoe helemaal vrijgelaten. Zijn schot was Marc van Splunter te machtig en de 3-1 stond op het scorebord. Het had nog erger kunnen worden, toen in de 87e minuut Erwin Franse een 100% kans kreeg, maar vrijstaand schoot hij hoog over.

8732D7C4-E147-47B3-9FF9-67BC91105108.jpeg

De ambitie van Capelle om dit jaar te promoveren kreeg door deze nederlaag een behoorlijke deuk. Er zal heel wat in de mentaliteit moeten veranderen. Anders kunnen we nu al spreken van een verloren seizoen.

De prima leidende scheidsrechter Rick Sturm gaf gele kaarten aan Lars Bosscha van Capelle en aan Steven Smulder van Goes.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans (65 Jelle Pollemans), Bram van Eijk (65 Eric Jansen), Rutger de Bos (65 Marlon Slabbekoorn), Ryan Purvis (79 Josepha Nickelson), Lars Bosscha, Olaf van der Sande, Dennis van der Heijden, Joshua Kassels.