Capelle in blessuretijd langs Zwaluwen

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Het was een bewogen week voor Capelle, waarin trainer Ralph Kalkman werd ontslagen. De beste remedie daarvoor was onder leiding van nieuwe trainer Roy Brinkman een overwinning. Dat lukte uiteindelijk in de 94e minuut.

Verslag Hans Stofkooper.

78845724-E00E-403A-8083-0792E3CBDB5C.jpeg

Een nieuwe frisse start moest het worden voor Capelle, maar het tegendeel was waar. In de 20e minuut keek Capelle al tegen een 0-2 achterstand aan. In de 5e minuut beging Wesley Pollemans in het strafschopgebied een overtreding tegen Quincy Does. De toegekende penalty werd door aanvoerder Stefano Gonçalves benut hoewel Marc van Splunter de bal nog wel toucheerde. In de 20e minuut beging vervolgens Sander Fischer een overtreding in de zestien op Pjotr Jongste en de tweede strafschop was een feit. Het werd hetzelfde scenario als bij de eerste strafschop en de 0-2 stond op het scorebord. Drie minuten later weer een grote kans voor Zwaluwen, toen Pjotr Jongste allen op Marc van Splunter afging, maar de Capelle doelman keerde de inzet.

FD2DA015-E39C-42D6-83BE-CAA02600AE10.jpeg

Daarna kwam Capelle beter in het spel en creëerde twee kansjes. Joshua Kassels ging er in de 32e minuut vandoor op rechts en zijn afgemeten voorzet werd door Olaf van der Sande doeltreffend afgerond 1-2. Vier minuten later opnieuw een uitbraak over rechts van Joshua Kassels, maar zijn schot werd door doelman Boy de Jong tot corner verwerkt. In de laatste twee minuten voor de rust kregen beide ploegen nog een mogelijkheid. Eerst stopte Marc van Splunter een schot van Quincy Does en op slag van rust werd een voorzet van Dennis van der Heijden door Olaf van der Sande naast geschoten.

De tweede helft begon voortvarend voor Capelle. In de 49e minuut werd Olaf van der Sande in het strafschopgebied ten val gebracht en één minuut later voltrok Dennis van der Heijden het vonnis en bracht de stand op 2-2

2F5367B1-1208-4FBE-8DFF-1BC416FBBA24.jpeg

4A49DF26-60D6-4CCE-8F20-4F43C1B7C33F.jpeg

Daarna ontstond een felle strijd om toch nog de overwinning te behalen. Met grote inzet van beide teams werd er gestreden, maar grote kansen deden zich niet voor. Capelle had wel meer overwicht, maar Zwaluwen verdedigde solide. Het slotakkoord was uiteindelijk voor Capelle. In de tweede minuut van de extra tijd kopte invaller Marlon Slabbekoorn nog naast, maar de winnende treffer kwam er twee minuten later. Een vrije trap van Lars Bosscha belandde in de zestien en na een scrimmage kon Wesley Pollemans met zijn teen de bal nog over de doellijn werken 3-2. De vreugde was groot bij de thuisclub na deze moeilijke week. Of het de definitieve ommekeer is, zal de komende weken duidelijk worden. Het was wel duidelijk, dat de wil om te winnen vandaag meer zichtbaar was, dan de afgelopen tijd en dat is positief te noemen.

0417B9D9-5AA4-47E2-9169-40D53C5CC28B.jpeg

Een compliment vandaag voor scheidsrechter Eddy van Yren, die pas vanmorgen te horen kreeg, dat hij moest invallen. Hij leidde prima in de af en toe felle wedstrijd.

Gele kaarten waren er voor Sander Fischer en Dennis van der Heijden van Capelle en voor Eric Fortes, Kelvin Groen en Jazzy Adams van Zwaluwen.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Eric Jansen (46 Bram van Eijk), Rutger de Bos, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (71 Ryan Purvis), Joshua Kassels, Dennis van der Heijden (78 Marlon Slabbekoorn), Olaf van der Sande.

Zwaluwen: Boy de Jong, Kelvin Groen, Michelangelo Da Silva, Stefano Gonçalves (90 MailyLopez), Robin van Straaten (71 Mohammed Lamsiah), Eric Fortes, Jazzy Adams (12 Pjotr Jongste), Quincy Does (71 Denilson Galong), Ukbe Arslan, Shelton Wijngaarde (71 Gabriel Belchior, Etson Galong.