Teleurstellend gelijkspel Capelle tegen ’s-Gravenzande

2691GH
'S-GRAVENZANDE

In
een wedstrijd waarin Capelle in de eerste helft domineerde, maar niet toe scoren wist te komen. In de tweede helft werd het een spannend en boeiend gevecht met een meer gelijkopgaande wedstrijd. Door dit gelijkspel raakt Capelle wel de koppositie in de tweede periode kwijt.

verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De eerste helft was Capelle duidelijk de heersende ploeg. In de 9e minuut de eerste kans, toen Joshua Kassels alleen op de keeper kon afstormen. Jurriaan Jouvenaar wist zijn inzet te keren.

FBA18BC1-419A-4D3C-92BC-C90C7659E93A.jpeg

Twee minuten later was Dennis van der Heijden de keeper te snel af, maar moest teveel naar buiten uitwijken en zijn voorzet werd gemakkelijk onderschept door de verdediging van de thuisclub.
In de 19e minuut kon Dennis van der Heijden op links doorbreken, maar zijn schot belandde in het zijnet.

0872CAC9-9A57-4310-8CD1-F3BAFB504716.jpeg

Capelle bleef aandringen, maar ondanks het overwicht kwam er nog maar één kans. Tegenvaller voor Capelle was het uitvallen van keeper Marc van Splunter in de 36e minuut. José Almeida kwam voor hem in het veld en zou in de tweede helft nog van zich doen spreken.

0F653992-9EEF-4FF2-B495-538405A0491E.jpeg

Op rechts kwam Marciano Pape in schietpositie, maar zijn schot werd nog op tijd geblokt. ’s-Gravenzande kreeg in de eerste helft geen enkele kans en de rust brak dan ook aan met een 0-0 stand.

De tweede helft gaf een heel ander beeld te zien. De thuisclub kwam veel beter in zijn spel en zette Capelle meer onder druk. Kansen bleven schaars, maar Capelle mocht zijn handen dichtknijpen, toen in de 60e minuut Yuri Westhoff buiten bereik van José Almeida tegen de binnenkant van de paal schoot. Capelle kreeg zeven minuten daarna de kans om de score te openen. Dennis van der Heijden kwam alleen voor keeper Jurriaan Jouvenaar opdagen, maar zijn lob was veel te laag en werd eenvoudig gestopt door de keeper.

79BA3380-BA51-482B-BCFF-229BFA895222.jpeg

De laatste twintig minuten waren de kansen voor s-Gravenzande. Drie keer was het Twan van Meerten, die kansen kreeg. Twee keer ging zijn schot naast, maar in 88e minuut was hij dichtbij een doelpunt. José Almeida redde echter zijn inzet spectaculair met zijn linkerbeen. In de zeven minuten extra tijd golfde het spel nog op en neer, maar er werd niet meer gescoord, zodat de 0-0 stand op het scorebord bleef staan.

2277F1A4-7590-4278-A457-D55A47CFDF9A.jpeg

DD29BD73-2DA3-474B-A653-D2311C04E112.jpeg

De prima leidende scheidsrechter Matthijs Jobse gaf een gele kaart aan Daan van Unen van ’s-Gravenzande.

Capelle: Marc van Splunter (35 José Almeida), Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk, Rutger de Bos (76 Eric Jansen), Lars Bosscha ( 76 Jeffrey Rijsdijk), Robbert de Vos, Dennis van der Heijden ( 67 Adaïr Vega Lopes), Marlon Slabbekoorn (46 Olaf van der Sande), Joshua Kassels.

’s-Gravenzande: Jurriaan Jouvenaar, Pascal Broch, Adri Luijendijk (16 Tyler Mulder), Daan van Unen, Patrick Fonseca, Yordi Klepke (71 Joris Koppers), Roy Vermolen, Twan van Meerten, Nick Ruigrok (59 Joseph Gonçalves), Yuri Westhoff, Frank Broos.