Zwaarbevochte zege Capelle tegen Zwaluwen

Zwaluwenlaan 500
3136VE
VLAARDINGEN

Pas in de derde minuut van de extra tijd stelde Capelle de overwinning veilig. Door de winst en het verlies van Kloetinge is Capelle de koploper tot driepunter genaderd.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

Zwaluwen dat in hun laatste wedstrijd Kloetinge klopte, begon beter aan de wedstrijd dan Capelle. In de 4e minuut mocht Capelle de handen dichtknijpen, dat het niet op achterstand kwam. Een diepe bal werd opgepikt door Lester Pires. Zijn lob over Marc van Splunter  spatte uiteen op de kruising. In het eerste kwartier schoot voor Capelle alleen Adaïr Vega Lopes voorlangs het doel. In de 12e minuut was het weer Lester Pires, die kon uithalen, maar de Capelle keeper redde spectaculair.

0EDE8677-2E53-4022-96F0-D76188C1FA98.jpeg

In de 17
e minuut mocht Capelle de eerste corner nemen. Lars Bosscha nam de corner en verdediger Jelle Pollemans kopte feilloos in 0-1.

AB2E8AF1-B601-4C78-8ADE-10225F97475A.jpeg

402DF947-AF5F-43CC-9926-43F41AAE3B15.jpeg

C9649A71-D01F-4252-9FE8-06352EECDF83.jpeg

Twee minuten later weer een redding van Marc van
Splunter op een kopbal van Jazzy Adams. In de 20e minuut mocht Dennis van der Heijden een vrije trap nemen op 20 meter van het doel. Zijn inzet ging net naast. Daarna was Capelle niet meer gevaarlijk in de eerste helft. Zwaluwen kreeg nog een kans op de gelijkmaker. Maar opnieuw was Marc van Splunter de reddende engel na een schot van Gerson Pisas.

In de tweede helft was Dennis van der Heijden in de 49e minuut dichtbij een treffer, maar zijn schot schampte de bovenkant van de lat. Daarna ging Zwaluwen fanatiek jagen op de gelijkmaker. Capelle werd op eigen helft teruggedrongen, maar met maximale inzet werd er verdedigd. Echt grote uitgespeelde kansen kreeg Zwaluwen er slechts één. In de 73e minuut kwam de ingevallen Pjotr Jongste vrij voor het doel, maar zijn schot ging hoog over.

AAF7C7DC-8FC4-4DB0-BAEF-3A7399BB98A7.jpeg

Zwaluwen claimde kort daarop nog een strafschop te krijgen, maar de prima leidende scheidsrechter Youri Kuipers wuifde de protesten weg.

6D6BC262-2277-4BAC-9403-ACCF36EA0934.jpeg

Capelle was daarna alleen nog maar bezig de overwinning over de streep te trekken en daarin slaagde het uiteindelijk. Capelle wist zelfs in de 3e minuut van de extra tijd de wedstrijd definitief te beslissen. Joshua Kassels brak op rechts door en zette de bal prima voor. De sinds lange tijd weer in de basis startende Ryan Purvis kon van dichtbij de 0-2 op het scorebord zetten. Overigens speelde hij een uitstekende wedstrijd, waarbij vooral zijn loopvermogen te prijzen viel.

1C03BC77-BAF3-4CEE-BC83-30E64C100458.jpeg

Toen na het eindsignaal bekend werd, dat Kloetinge ging verliezen, was de stemming opperbest. Nog slechts drie punten achterstand geven weer hoop op het kampioenschap. Volgende week de thuiswedstrijd tegen Nieuwenhoorn, dat in bloedvorm is en duidelijk aan de leiding gaat in de derde periode. Een wedstrijd om naar uit te kijken.

Er was geel voor de te heftig protesterende trainer Henk de Zeeuw van Zwaluwen en Eric Jansen van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Rutger de Bos (64 Matthew Jones), Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis (90+3 Abdellah El Ghani), Lars Bosscha, Eric Jansen, Dennis van der Heijden, Joshua Kassels (90+3 Desley Swinkels), Adaïr Vega Lopes.

Zwaluwen: Boy de Jong, Michelangelo da Silva (87 Kelvin Groen), Yasin Mazlum, Eric Fortes, Jazzy Adams (68 Patrick Triep), Lester Pires (46 Pjotr Jongste), Etson Galong (68 Mohammed Lamsiah), Ellery Klaris (68 Gabriel Belchior), Gerson Pisas, Maily Lopez, Giornny Victor dos Santos.