IN MEMORIAM

4 april 2024 12:30

Er ging jl. dinsdag 2 april een schok door Capelle aan den IJssel en vv Capelle. Arie de Jong is ons op 76-jarige leeftijd plotseling ontvallen.

Deze markante persoonlijkheid was ongeveer 60 jaar bij vv Capelle betrokken en was samen met Teun den Ouden de eerste sponsor van vv Capelle.
Reeds op zeer jonge leeftijd kwam hij samen met zijn broer Jo(han) bij onze mooie club en zelden of nooit deed je tevergeefs een beroep op deze mannen om een bijdrage te leveren voor de spelerspot of het Sinterklaasfeest.

Zelf heeft Arie nooit op het veld gevoetbald, maar heeft volgens de overlevering wel zijn kunsten in de zaal vertoond.
Ook vond Arie het nodig en heel gewoon om naast vv Capelle, ook CKC gedurende een aantal jaren te sponsoren. Daar zaten immers ook veel klanten voor schilderwerk, verf en behang.

Vele jaren ging Arie op de 1ste competitiezaterdag even rond met de lijst “sponsor van de week”, en voor het einde van de wedstrijd was de lijst gevuld.

Wat zullen wij Arie en zijn humor geweldig missen.

Wij wensen Anneke, de kinderen en kleinkinderen alle sterkte toe die nodig is om dit zware verlies te dragen.

Bestuur en sponsoren vv Capelle.